وقتی بعد از اجرای تکنیک ضربدر و منها در پایان درس های عمومی یا در پایان درس های اختصاصی یک ربع تا نیم ساعت یا بیشتر وقت ذخیره کردی باید حالا بری سراغ سوالاتی که برای بازگشت کنار گذاشته بودی.

حالا وقت یک تکنیک مهمه : تکنیک بازشگت یا استراتژی بازگشت

 معنی استراتژی بازگشت اینه که برای بازگشت خود به سوال ها روش مشخصی داشته باشید و تصمیم بگیرید که ابتدا به سراغ کدام درس ها و کدام سوال ها بری.

تو این روش باید سوالات شک دار ( ضربدر دار) رو در اولویت قرار بدی و بعد از اون در صورت اضافه آوردن وقت بری سراغ سوالاتی که علامت منها دارن.

جالبه که بدونی به تعداد دانش آموزانی که این استراتژی را اجرا میکنن روش های مختلف برای بازگشت وجود داره.

یک دانش آموز تشخیص میده که ابتدا به سراغ درس های مهم تر و با ضریب بالاتر بره، دیگری ترجیح میده ابتدا به سراغ سوال های ساده بره.

یک دانش آموز دیگر برخی درس ها را کنار میذاره و در هنگام بازگشت فقط سراغ یک یا دو درس میره.

استراتژی بازگشت هرکسی منحصر به فرده و هر دانش آموزی باید طبق تجربه و آزمون خطاهای خودش به نتیجه برسه کدوم استراتژی براش بهتره.

متاسفانه برخی هم اصلا به استراتژی بازگشت نمیرسن چون تکنیک ضربدر و منها رو اجرا نمیکنن و اصلا وقتی اضافه نمیارن.

پس اول اجرای تکنیک ضربدر و منها و دوم اجرای بازگشت

که نتیجه‌ی این کار میشه رسیدن به تمام سوالاتی که توانایی حل کردنشو داری و استفاده از تمام اطلاعاتت سر جلسه‌ی آزمون.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.